zezwolenie dla schroniska w Nowodworze (Małgorzata Szumiło)
postępowanie o cofnięcie zezwolenia I
09.11.2010 |
I zezwolenie |
|
12.11.2015 |
wniosek o cofnięcie zezwolenia |
|
27.11.2015 | odpowiedź organu gminy | |
21.12.2015 | skarga na organ gminy do wojewody | |
26.01.2016 | "działanie" wojewody | |
01.02.2016 | wszczęcie postępowania | |
24.02.2016 | skargę na wójta rozpatrzył... wójt | |
21.04.2016 | ... ale również sko | |
23.05.2016 | odmowa cofnięcia zezwolenia | |
22.06.2016 | odwołanie do sko | |
01.07.2016 | pismo organu gminy | |
07.07.2016 | umorzenie postępowania (z powodu wygaszenia zezwolenia) |
postępowanie o cofnięcie zezwolenia II
08.06.2016 |
II zezwolenie |
|
27.02.2017 |
wniosek o cofnięcie zezwolenia |
|
17.03.2017 | wszczęcie postępowania | |
04.05.2017 | I odmowa cofnięcia zezwolenia | |
07.06.2017 | I odwołanie do sko | |
30.06.2017 | uchylenie odmowy cofnięcia zezwolenia | |
23.10.2017 |
II odmowa cofnięcia zezwolenia |
|
24.11.2017 |
II odwołanie do sko |
|
11.12.2017 |
umorzenie postępowania odwoławczego |
|
20.01.2018 |
skarga do wsa |
|
20.06.2018 |
I wyrok wsa |
|
02.10.2018 |
skarga kasacyjna do nsa |
|
24.11.2021 |
wyrok nsa |
|
20.01.2022 |
II wyrok wsa |
|
16.05.2022 |
III decyzja sko |
komentarz do sprawy: Pięć lat postępowania jak z bicza strzelił! W jego trakcie SKO W Lublinie w iście schizofrenicznym stylu wydało 3 nawzajem wykluczające się decyzje: uchyliło odmowę cofnięcia zezwolenia, umorzyło postępowanie i utrzymało w mocy odmowę cofnięcia zezwolenia. Na dodatek tych samych dwóch członków składu orzekającego podpisało się pod wszystkimi 3 decyzjami. A to wszystko w identycznym stanie faktycznym i prawnym (sic!). Jednak te niedorzeczności nie miały już większego znaczenia, gdyż w międzyczasie w analogicznej sprawie (cofnięcia zezwolenia dla schroniska w Wojtyszkach) zapadł wyrok NSA z dnia 23.04.2020 r., sygn. II OSK 1903/19, gdzie sąd stwierdził brak przepisów zawężających działalność schroniska do terenu gminy, na którym jest ono zlokalizowane. Jednym słowem, wg NSA "obszar działalności schroniska" nie odnosi się do miejsca pochodzenia zwierząt objętych opieką tegoż schroniska. Tym samym błędnie utożsamiono dwa całkowicie różne pojęcia występujące w ustawie z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - „obszar działalności” (art. 8 ust. 1 pkt 2, art. 9 ust. 1 pkt 2 u.c.p.g.) i „miejsce świadczenia usług” (art. 7 ust. 6 u.c.p.g.), które ustawa ta wyraźnie i z jakiegoś powodu rozróżnia.
Wobec tak skrajnie nielogicznego i niekorzystnego dla praw zwierząt orzecznictwa sądowego, powielanego już w innych sprawach, Stowarzyszenie pozostawiło III decyzję SKO niezaskarżoną.