header mask 90h

zezwolenie dla schroniska w Nowodworze (Małgorzata Szumiło)

 

postępowanie o cofnięcie zezwolenia I

09.11.2010

I zezwolenie

pdf

12.11.2015

wniosek o cofnięcie zezwolenia

pdf

27.11.2015 odpowiedź organu gminy

pdf

21.12.2015 skarga na organ gminy do wojewody

pdf

26.01.2016 "działanie" wojewody

pdf

01.02.2016 wszczęcie postępowania

pdf

24.02.2016 skargę na wójta rozpatrzył... wójt

pdf

21.04.2016 ... ale również sko

pdf

23.05.2016 odmowa cofnięcia zezwolenia

pdf

22.06.2016 odwołanie do sko

pdf

01.07.2016 pismo organu gminy

pdf

07.07.2016 umorzenie postępowania (z powodu wygaszenia zezwolenia)

pdf

 

postępowanie o cofnięcie zezwolenia II

08.06.2016

II zezwolenie

pdfpdf

27.02.2017

wniosek o cofnięcie zezwolenia

pdf

17.03.2017 wszczęcie postępowania

pdfpdf

04.05.2017 I odmowa cofnięcia zezwolenia

pdfpdf

07.06.2017 I odwołanie do sko

pdfpdf

30.06.2017 uchylenie odmowy cofnięcia zezwolenia 

pdfpdf

23.10.2017

II odmowa cofnięcia zezwolenia

pdfpdf

24.11.2017

II odwołanie do sko

pdfpdf

11.12.2017

umorzenie postępowania odwoławczego

pdfpdf

20.01.2018

skarga do wsa

pdfpdf

20.06.2018

I wyrok wsa

pdfpdf

02.10.2018

skarga kasacyjna do nsa

pdfpdf

24.11.2021

wyrok nsa

pdfpdf

20.01.2022

II wyrok wsa

pdfpdf

16.05.2022

III decyzja sko

pdfpdf

komentarz do sprawy: Pięć lat postępowania jak z bicza strzelił! W jego trakcie SKO W Lublinie w iście schizofrenicznym stylu wydało 3 nawzajem wykluczające się decyzje: uchyliło odmowę cofnięcia zezwolenia, umorzyło postępowanie i utrzymało w mocy odmowę cofnięcia zezwolenia. Na dodatek tych samych dwóch członków składu orzekającego podpisało się pod wszystkimi 3 decyzjami. A to wszystko w identycznym stanie faktycznym i prawnym (sic!). Jednak te niedorzeczności nie miały już większego znaczenia, gdyż w międzyczasie w analogicznej sprawie (cofnięcia zezwolenia dla schroniska w Wojtyszkach) zapadł wyrok NSA z dnia 23.04.2020 r., sygn. II OSK 1903/19, gdzie sąd stwierdził brak przepisów zawężających działalność schroniska do terenu gminy, na którym jest ono zlokalizowane. Jednym słowem, wg NSA "obszar działalności schroniska" nie odnosi się do miejsca pochodzenia zwierząt objętych opieką tegoż schroniska. Tym samym błędnie utożsamiono dwa całkowicie różne pojęcia występujące w ustawie z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - „obszar działalności” (art. 8 ust. 1 pkt 2, art. 9 ust. 1 pkt 2 u.c.p.g.) i „miejsce świadczenia usług” (art. 7 ust. 6 u.c.p.g.), które ustawa ta wyraźnie i z jakiegoś powodu rozróżnia.

Wobec tak skrajnie nielogicznego i niekorzystnego dla praw zwierząt orzecznictwa sądowego, powielanego już w innych sprawach, Stowarzyszenie pozostawiło III decyzję SKO niezaskarżoną.

Apel o adopcje

Już w nowym domu

18 October 2016
18 October 2016
19 October 2016

analytics  Google Analytics