Zezwolenia gminne dla schronisk

Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie schronisk dla bezdomnych zwierząt, wymagane jest uzyskanie zezwolenia. Zezwolenia udziela, w drodze decyzji, wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce świadczenia usług. Zezwolenia te najczęściej wydawane są z rażącym naruszeniem przepisów w/w ustawy. W innych przypadkach warunki udzielonego zezwolenia są łamane przez samych przedsiębiorców.
Celem Stowarzyszenia w składaniu wniosków o unieważnianie zezwoleń na prowadzenie schronisk dla zwierząt bynajmniej nie jest ich unieważnianie dla samego unieważniania. Wycofanie zezwolenia z obrotu prawnego ma być impulsem dla organu właściwej gminy do wydania nowego zezwolenia - tym razem zgodnego z przepisami prawa. Fundamentalnym dla Stowarzyszenia aspektem, którego naprawy w zezwoleniach oczekuje, jest prawidłowe określenie obszaru działalności objętej zezwoleniem. Obojętne jest przy tym, czy cel ten zostanie osiągnięty wprost poprzez unieważnienie zezwolenia lub jego części, czy w jakiś inny sposób - np. poprzez wskazanie obszaru działalności schroniska w uzasadnieniach do postanowień, decyzji lub wyroków organów lub sądów administracyjnych. Sposób wskazania obszaru jest głównym determinantem określającym charakterystykę działania danego schroniska.
Dopiero prawidłowe określenie obszaru działalności w zezwoleniu pozwala ocenić, czy przedsiębiorca przestrzega tego warunku, czy też nie (co z kolei skutkować może postępowaniem o cofnięcie zezwolenia).
zezwolenie dla schroniska w Cieszynie (Beata Kowalczyk)
postępowanie o unieważnienie zezwolenia
19.08.2008
|
zezwolenie
|
pdf
|
07.08.2015
|
wniosek o unieważnienie zezwolenia |
pdf
|
23.09.2015 |
wszczęcie postępowania |
pdf
|
09.10.2015 |
odmowa unieważnienia zezwolenia |
pdf
|
komentarz do decyzji SKO: Celem Stowarzyszenia w składaniu wniosków o unieważnianie zezwoleń na prowadzenie schronisk dla zwierząt bynajmniej nie jest ich unieważnianie dla samego unieważniania. Wycofanie zezwolenia z obrotu prawnego ma być impulsem dla organu właściwej gminy do wydania nowego zezwolenia - tym razem zgodnego z przepisami prawa. Fundamentalnym dla Stowarzyszenia aspektem, którego naprawy w zezwoleniach oczekuje, jest prawidłowe określenie obszaru działalności objętej zezwoleniem. Obojętne jest przy tym, czy cel ten zostanie osiągnięty wprost poprzez unieważnienie zezwolenia lub jego części, czy w jakiś inny sposób - np. jak w tym przypadku poprzez wskazanie obszaru działalności schroniska w uzasadnieniu decyzji z pozoru niekorzystnej dla Stowarzyszenia. Ponieważ SKO przyznało w tym rozstrzygnięciu, iż obszarem działalności schroniska w Cieszynie jest "wyłącznie gmina Cieszyn", a więc Stowarzyszenie osiągnęło swój zamiar na tym etapie postępowania i celowo pozostawiło tę decyzję niezaskarżoną.
Dopiero określenie obszaru działalności w zezwoleniu pozwala ocenić, czy przedsiębiorca przestrzega tego warunku, czy też nie.
postępowanie o cofnięcie zezwolenia
22.11.2015
|
wniosek o cofnięcie zezwolenia
|
pdf
|
08.12.2015 |
wszczęcie postępowania |
pdf
|
22.12.2015 - 04.02.2016 |
organ gminy 2 razy przedłuża termin załatwienia sprawy |
pdf
|
04.08.2016 |
zażalenie na przewlekłość postępowania |
pdf
|
27.09.2016 |
uwzględnienie zażalenia na przewlekłość |
pdf
|
02.12.2016 |
odmowa cofnięcia zezwolenia |
pdf
|
05.01.2017 |
odwołanie do sko |
pdf
|
27.03.2017 |
umorzenie postępowania odwoławczego |
pdf
|
19.05.2017 |
skarga do wsa |
pdf
|
22.09.2017
|
wyrok wsa
|
pdf
|
20.12.2017
|
skarga kasacyjna do nsa
|
pdf
|
17.04.2019
|
wyrok nsa
|
pdf
|
19.08.2019
|
decyzja sko
|
pdf
|
komentarz: Zezwolenie wygasło z dniem 07.08.2018 r., ale faktu tego nie zauważył ani NSA, ani SKO, które nadal procedowały w temacie. Tymczasem prawidłowo, po tej dacie, postępowanie winno być umorzone jako bezprzedmiotowe.
zezwolenie dla schroniska w Janiku (Zakład Unieszkodliwiania Odpadów „JANIK” Sp. z o. o)
postępowanie o unieważnienie zezwolenia
21.12.2012
|
zezwolenie
|
pdf
|
07.08.2015
|
wniosek o unieważnienie zezwolenia |
pdf
|
29.10.2015 |
wszczęcie postępowania |
pdf
|
09.12.2015
|
odmowa unieważnienia zezwolenia |
pdf
|
13.01.2016 |
wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy |
pdf
|
23.02.2016 |
II decyzja sko |
pdf
|
08.04.2016 |
skarga do wsa |
pdf
|
01.09.2016 |
wyrok wsa |
pdf
|
09.11.2016 |
skarga kasacyjna do nsa |
pdf
|
06.02.2019
|
wyrok nsa
|
pdf
|
zezwolenie dla schroniska w Małoszycach (Sławomir Twardziak)
postępowanie o cofnięcie zezwolenia
28.04.2010
|
zezwolenie
|
pdf
|
05.08.2015
|
wniosek o cofnięcie zezwolenia
|
pdf
|
02.09.2015 |
wszczęcie postępowania |
pdf
|
09.10.2015 |
I odmowa cofnięcia zezwolenia |
pdf
|
12.11.2015 |
I odwołanie do sko |
pdf
|
02.12.2015 |
I decyzja sko (dor. 30.06.2016) |
pdf
|
01.08.2016 |
I skarga do wsa |
pdf
|
16.11.2016 |
I wyrok wsa |
pdf
|
03.03.2017
|
II decyzja sko (dor. 21.08.2017)
|
pdf
|
20.09.2017
|
II skarga do wsa
|
pdf
|
24.01.2018
|
II wyrok wsa
|
pdf
|
20.06.2018
|
II odmowa cofnięcia zezwolenia
|
pdf
|
30.07.2018
|
II odwołanie do sko
|
pdf
|
04.09.2018
|
III decyzja sko
|
pdf
|
14.11.2018
|
III odmowa cofnięcia zezwolenia
|
pdf
|
27.12.2018
|
III odwołanie do sko
|
pdf
|
29.01.2019
|
IV decyzja sko
|
pdf
|
12.08.2019
|
IV odmowa cofnięcia zezwolenia
|
pdf
|