Zezwolenia gminne dla schronisk

Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie schronisk dla bezdomnych zwierząt, wymagane jest uzyskanie zezwolenia. Zezwolenia udziela, w drodze decyzji, wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce świadczenia usług. Zezwolenia te najczęściej wydawane są z rażącym naruszeniem przepisów w/w ustawy. W innych przypadkach warunki udzielonego zezwolenia są łamane przez samych przedsiębiorców.
Celem Stowarzyszenia w składaniu wniosków o unieważnianie zezwoleń na prowadzenie schronisk dla zwierząt bynajmniej nie jest ich unieważnianie dla samego unieważniania. Wycofanie zezwolenia z obrotu prawnego ma być impulsem dla organu właściwej gminy do wydania nowego zezwolenia - tym razem zgodnego z przepisami prawa. Fundamentalnym dla Stowarzyszenia aspektem, którego naprawy w zezwoleniach oczekuje, jest prawidłowe określenie obszaru działalności objętej zezwoleniem. Obojętne jest przy tym, czy cel ten zostanie osiągnięty wprost poprzez unieważnienie zezwolenia lub jego części, czy w jakiś inny sposób - np. poprzez wskazanie obszaru działalności schroniska w uzasadnieniach do postanowień, decyzji lub wyroków organów lub sądów administracyjnych. Sposób wskazania obszaru jest głównym determinantem określającym charakterystykę działania danego schroniska.
Dopiero prawidłowe określenie obszaru działalności w zezwoleniu pozwala ocenić, czy przedsiębiorca przestrzega tego warunku, czy też nie (co z kolei skutkować może postępowaniem o cofnięcie zezwolenia).
zezwolenie dla schroniska w Zawierciu (Rafał Żmuda)
postępowanie o unieważnienie zezwolenia
08.01.2015
|
zezwolenie
|
pdf
|
16.08.2015
|
wniosek o unieważnienie zezwolenia
|
pdf
|
28.09.2015
|
wszczęcie postępowania
|
pdf
|
30.11.2015
|
unieważnienie zezwolenia
|
pdf
|
09.02.2016
|
a następnie... odmowa unieważnienia zezwolenia
|
pdf
|
komentarz do decyzji SKO: Celem Stowarzyszenia w składaniu wniosków o unieważnianie zezwoleń na prowadzenie schronisk dla zwierząt bynajmniej nie jest ich unieważnianie dla samego unieważniania. Wycofanie zezwolenia z obrotu prawnego ma być impulsem dla organu właściwej gminy do wydania nowego zezwolenia - tym razem zgodnego z przepisami prawa. Fundamentalnym dla Stowarzyszenia aspektem, którego naprawy w zezwoleniach oczekuje, jest prawidłowe określenie obszaru działalności objętej zezwoleniem. Obojętne jest przy tym, czy cel ten zostanie osiągnięty wprost poprzez unieważnienie zezwolenia lub jego części, czy w jakiś inny sposób - np. jak w tym przypadku poprzez wskazanie obszaru działalności schroniska w uzasadnieniu decyzji z pozoru niekorzystnej dla Stowarzyszenia. Ponieważ SKO przyznało w tym rozstrzygnięciu, iż obszarem działalności schroniska w Zawierciu jest "teren gminy Zawiercie", a więc Stowarzyszenie osiągnęło swój zamiar na tym etapie postępowania i celowo pozostawiło tę decyzję niezaskarżoną.
Dopiero określenie obszaru działalności w zezwoleniu pozwala ocenić, czy przedsiębiorca przestrzega tego warunku, czy też nie.
postępowanie o cofnięcie zezwolenia
21.03.2016
|
wniosek o cofnięcie zezwolenia
|
pdf
|
19.05.2016 |
odmowa wszczęcia postępowania |
pdf
|
17.06.2016 |
zażalenie do sko |
pdf
|
30.08.2016 |
utrzymanie w mocy odmowy wszczęcia postępowania |
pdf
|
17.10.2016 |
skarga do wsa |
pdf
|
04.01.2017 |
wyrok wsa |
pdf
|
19.04.2017 |
skarga kasacyjna do nsa |
pdf
|
17.04.2019
|
wyrok nsa
|
pdf
|
16.07.2019
|
wszczęcie postępowania
|
pdf
|
25.09.2019
|
odmowa cofnięcia zezwolenia
|
pdf
|
zezwolenie dla schroniska w Ruskiej Wsi (EKO-AR sp. z o. o.)
postępowanie o unieważnienie zezwolenia
25.10.2010
|
zezwolenie
|
pdf
|
14.08.2015
|
wniosek o unieważnienie zezwolenia
|
pdf
|
22.04.2016
|
wszczęcie postępowania
|
pdf
|
23.06.2016
|
umorzenie postępowania (z powodu likwidacji spółki EKO-AR)
|
pdf
|
uwaga: Danuta Kowalewska zakończyła działalność dnia 31.12.2015, a schronisko zostało wykreślone z rejestru dnia 23.03.2016.
zezwolenie dla schroniska w Ostrowi Mazowieckiej (Sławomir Suchta)
postępowanie o unieważnienie zezwolenia
21.02.2011
|
zezwolenie
|
pdf
|
14.08.2015
|
wniosek o unieważnienie zezwolenia
|
pdf
|
19.10.2015 |
odmowa wszczęcia postępowania |
pdf
|
komentarz do postanowienia SKO: SKO odmówiło wszczęcia postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności zezwolenia, argumentując, iż nie dopatrzyło się, aby przemawiał za tym interes społeczny. W takim przypadku, polemika o reprezentowanym przez nas interesie społecznym jest dla nas bardziej racjonalna na poziomie postępowania o cofnięcie niż o unieważnienie zezwolenia. W związku z tym Stowarzyszenie celowo pozostawiło to postanowienie niezaskarżonym, inicjując postępowanie o cofnięcie zezwolenia.
postępowanie o cofnięcie zezwolenia
16.01.2016
|
wniosek o cofnięcie zezwolenia
|
pdf
|
10.02.2016 |
wszczęcie postępowania |
pdf
|
31.03.2016 |
odmowa cofnięcia zezwolenia |
pdf
|
02.05.2016 |
odwołanie do sko |
pdf
|
13.06.2016 |
uchylenie odmowy cofnięcia zezwolenia |
pdf
|
25.08.2016 |
I odmowa wszczęcia postępowania |
pdf
|
22.09.2016 |
I zażalenie do sko |
pdf
|
04.11.2016 |
uchylenie odmowy wszczęcia postępowania |
pdf
|
22.03.2017 |
II odmowa wszczęcia postępowania |
pdf
|
18.04.2017 |
II zażalenie do sko |
pdf
|
02.06.2017 |
utrzymanie w mocy odmowy wszczęcia postępowania |
pdf
|
26.07.2017 |
skarga do wsa |
pdf
|
11.01.2018 |
wyrok wsa |
pdf
|
05.04.2018 |
skarga kasacyjna do nsa |
pdf
|