Zezwolenia gminne dla schronisk

Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie schronisk dla bezdomnych zwierząt, wymagane jest uzyskanie zezwolenia. Zezwolenia udziela, w drodze decyzji, wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce świadczenia usług. Zezwolenia te najczęściej wydawane są z rażącym naruszeniem przepisów w/w ustawy. W innych przypadkach warunki udzielonego zezwolenia są łamane przez samych przedsiębiorców.
Celem Stowarzyszenia w składaniu wniosków o unieważnianie zezwoleń na prowadzenie schronisk dla zwierząt bynajmniej nie jest ich unieważnianie dla samego unieważniania. Wycofanie zezwolenia z obrotu prawnego ma być impulsem dla organu właściwej gminy do wydania nowego zezwolenia - tym razem zgodnego z przepisami prawa. Fundamentalnym dla Stowarzyszenia aspektem, którego naprawy w zezwoleniach oczekuje, jest prawidłowe określenie obszaru działalności objętej zezwoleniem. Obojętne jest przy tym, czy cel ten zostanie osiągnięty wprost poprzez unieważnienie zezwolenia lub jego części, czy w jakiś inny sposób - np. poprzez wskazanie obszaru działalności schroniska w uzasadnieniach do postanowień, decyzji lub wyroków organów lub sądów administracyjnych. Sposób wskazania obszaru jest głównym determinantem określającym charakterystykę działania danego schroniska.
Dopiero prawidłowe określenie obszaru działalności w zezwoleniu pozwala ocenić, czy przedsiębiorca przestrzega tego warunku, czy też nie (co z kolei skutkować może postępowaniem o cofnięcie zezwolenia).
zezwolenie dla schroniska w Mońkach (Mateusz Oblacewicz)
postępowanie o unieważnienie części zezwolenia
02.11.2012
|
zezwolenie
|
pdf
|
19.08.2015
|
wniosek o unieważnienie części zezwolenia
|
pdf
|
30.09.2015 |
wszczęcie postępowania |
pdf
|
25.02.2016 |
informacja sko |
pdf
|
21.03.2016 |
skarga na bezczynność sko |
pdf
|
02.05.2016 |
uzupełnienie skargi |
pdf
|
04.05.2016 |
postanowienie wsa |
pdf
|
16.06.2016 |
I skarga kasacyjna do nsa |
pdf
|
08.09.2016 |
postanowienie nsa |
pdf
|
27.10.2016 |
wyrok wsa |
pdf
|
16.01.2017 |
II skarga kasacyjna do nsa |
pdf
|
15.11.2017
|
wyrok nsa
|
pdf
|
zezwolenie dla schroniska w Węgrowie (Artur Zielaskowski)
postępowanie o unieważnienie zezwolenia
02.01.2008
|
zezwolenie
|
pdf
|
18.08.2015
|
wniosek o unieważnienie zezwolenia
|
pdf
|
15.10.2015 |
wszczęcie postępowania |
pdf
|
28.12.2015 |
odmowa unieważnienia zezwolenia |
pdf
|
komentarz do decyzji SKO: Celem Stowarzyszenia w składaniu wniosków o unieważnianie zezwoleń na prowadzenie schronisk dla zwierząt bynajmniej nie jest ich unieważnianie dla samego unieważniania. Wycofanie zezwolenia z obrotu prawnego ma być impulsem dla organu właściwej gminy do wydania nowego zezwolenia - tym razem zgodnego z przepisami prawa. Fundamentalnym dla Stowarzyszenia aspektem, którego naprawy w zezwoleniach oczekuje, jest prawidłowe określenie obszaru działalności objętej zezwoleniem. Obojętne jest przy tym, czy cel ten zostanie osiągnięty wprost poprzez unieważnienie zezwolenia lub jego części, czy w jakiś inny sposób - np. jak w tym przypadku poprzez wskazanie obszaru działalności schroniska w uzasadnieniu decyzji z pozoru niekorzystnej dla Stowarzyszenia. Ponieważ SKO przyznało w tym rozstrzygnięciu, iż obszar działalności schroniska w Węgrowie ogranicza się do terenu Gminy Grudziądz, a więc Stowarzyszenie osiągnęło swój zamiar na tym etapie postępowania i celowo pozostawiło tę decyzję niezaskarżoną.
Dopiero określenie obszaru działalności w zezwoleniu pozwala ocenić, czy przedsiębiorca przestrzega tego warunku, czy też nie.
postępowanie o cofnięcie zezwolenia
21.01.2016
|
wniosek o cofnięcie zezwolenia
|
pdf
|
01.02.2016
|
wszczęcie postępowania
|
pdf
|
16.05.2016 |
odmowa cofnięcia zezwolenia |
pdf
|
20.06.2016 |
odwołanie do sko |
pdf
|
24.08.2016 |
decyzja sko |
pdf
|
10.10.2016 |
skarga do wsa |
pdf
|
19.01.2017 |
postanowienie wsa |
pdf
|
28.02.2017 |
zażalenie do nsa |
pdf
|
23.05.2017 |
postanowienie nsa |
pdf
|
komentarz do postanowienia NSA: Postanowienie NSA, jakkolwiek niefortunne i w istocie czyniące z zapisów o ustawowym zwolnienia opp z opłat sądowych prawo martwe, nie ma znaczenia dla sprawy, gdyż przedmiotowe zezwolenie ważne jest jedynie do 31.12.2017 r., a więc postępowanie przed NSA (nawet w przypadku opłacenia skargi i przyjęcia jej do rozpoznania) i tak nie miałoby szansy się zakończyć przed upływem tego terminu (na wyrok NSA czeka się min. 2 lata).
zezwolenie dla schroniska w Chełmku (Jarosław Kołodziejczyk)
postępowanie o unieważnienie części zezwolenia
04.12.2014
|
zezwolenie
|
pdf
|
17.08.2015
|
wniosek o unieważnienie części zezwolenia
|
pdf
|
03.09.2015 |
wszczęcie postępowania |
pdf
|
28.09.2015 |
odmowa unieważnienia zezwolenia |
pdf
|
06.11.2015 |
wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy |
pdf
|
13.11.2015 |
II decyzja sko |
pdf
|
11.01.2016 |
skarga do wsa |
pdf
|
18.03.2016 |
wyrok wsa |
pdf
|
03.06.2016 |
skarga kasacyjna do nsa |
pdf
|
13.06.2018
|
wyrok nsa
|
pdf
|